Följ Börje Ramsbros tvist med den statliga Stiftelsen Industrifonden!

Industrifonden hävdar att deras förvärv av aktier i System 3R-koncernen skedde juridiskt giltigt och korrekt. Trots upprepad begäran från ägaren Börje Ramsbro vägrar Industrifonden att överlämna giltiga rättshandlingar som styrker deras påstående. Industrifondens styrelse och ledning har uppmanat Ramsbro att vända sig till lämplig rättslig instans om han inte är nöjd med ställningstagandet.

Nyhetsbrev Nr 1 – 14 maj 2013

Introduktion:

En ökande skara människor hör av sig och vill ha mer information, har frågor och synpunkter eller vill bara visa sitt stöd. Nyhetsbrevet är tänkt som service åt läsare och följare av denna ”affär” samt till massmedia. Jag kommer att meddela när nya inlägg dyker upp på hemsidan, när något nytt beslut är taget i den aktuella tvisten med Industrifonden eller när något annat väntat eller oväntat dyker upp. Jag ska göra mitt bästa för att vara kortfattad och hoppas att Du läser med intresse.

System 3R-affären”

Börje Ramsbros tvist med Stiftelsen Industrifonden

I detta första korta nyhetsbrev kan vi berätta en glädjande nyhet! Stockholms tingsrätt har äntligen avslagit Industrifondens envetna begäran om avvisning av målet. Tingsrätten lät sig alltså inte duperas av advokat Hans Bagners fräcka försök att utifrån ett virrvarr av lögner slippa stå till svars. Läs Industrifondens rättsskandal - del 3 och gläd Dig med oss. Ett etappmål är nått.

Om Du ännu inte har hunnit med det, rekommenderar vi Dig att också läsa Rättsskandalen fortsätter och fördjupas - del 1 och Industrifondens rättsskandal - del 2. För att hålla Dig kontinuerligt uppdaterad kommer fler delar att publiceras.

Marie-Anne Olsson
Friaskribenter

Läs mer: Dags för sanningen - Dags för sunda värderingar - Nu får det vara nog
Skicka gärna detta mejl vidare till vänner och bekanta!
Tips och synpunkter tas tacksamt emot.